tisdag 21 april 2009

Tidsoptimist i kompactliving


Ja nu kan jag bara konstatera att mitt kyffe på ca 20 kvadrat är välfyllt med aktiviteter. Jag kom på att jag på de få helger jag är hemma inte skulle hinna väva färdigt bastubadlakanen innan vävstolen skulle få sin slutgiltiga plats hos Ingrid i Bojtiken. Nej får jag bara upp den hit till Vilhelmina så hinner jag nog väva ut den på en vecka konstaterade jag. Nu har halva veckan gått och inte tror jag att halva väven är klar ännu. Men då jag inte har några studier att fördriva min tid med så ska vävstolen nog hinna bli tom i vår. Samtidigt så har jag lust att ta itu med solvningen i öxabäcksvävstolen, då jag är enormt nyfiken på hur gardinerna i dubbelväv ska se ut.


Tur i alla fall att jag bor ensam i min tillfälliga pyttelägenhet. I morgon skall chefen prata med Jenny som är hemma med lilla Elsa som föddes i slutet på förra året, och då får jag förhoppningsvis veta hur länge till jag skall jobba här. Tiden går väldigt fort och vävstolarna måste vara tomma när jag flyttar hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar