tisdag 23 juni 2009

En ovanligt strulig dag!

I dag var det tungt på jobbet. Det schema som jag nu trodde skulle vara färdigt visade innehålla en hel del fel, vilket upprörde de drabbade. Jag tror jag behandlat flera hundra fakturor och när jag ringde till ekonomichefen om råd så gick hon in i min faktureringsbrevlåda och fick en chock och undrade hur jag kunde ha så mycket. Jag förklarade att jag brukade förutom mina egna även ta hand om en kollegas. Den här veckan vikariera jag delvis för en annan kollega, och där fanns förklaringen till massorna. Hon hjälpte till lite och i dagsläget har jag bara två stycken att ta hand om i morgon. Satt mig sent om sider för att ringa en brukare om inskolningstider och fick då veta att ingen kommit för att jobba. Miss i informationen igen. Ringde runt och fick till sist tag i en tjej som åtog sig att gå på cirkus med brukaren. Det känns fel att ta ut någon på övertid, men vad gör jag? Den tjejen får en stor stjärna i kanten och jag hoppas att jag kan återgälda den insats hon gjorde i kväll. en sådan här dag så skulle jag vilja ha ett jobb med mindre ansvar. Fick idag veta att jag tillsammans med min kollega hade 138 tillsvidare anställda som tillsammans bildar ca 100 heltidtjänster under våra ansvars vingar. sedan tillkommer alla timvikarier och alla dom som inte har en egen tjänst. Inte undra på att man får hjärnsläpp ibland.

Kvällen blev loj och det blev vävstolen som jag satt i för att rannsaka mig själv för min strulighet. Tänkte på att med lite mer kompetens skulle jag kunna vrida lite på yrkesbanan och gick in på studera.nu och ändrade lite på min anmälan till hösten. Arbetsrätten i Umeå är inställd och därför hittade jag en nätbaserad från Lunds universitet, och tog en reserv vid Gävle högskola. En sen anmälan innebär ju en viss osäkerhet och man kommer med i mån av plats.

Du har anmält dig till följande utbildningar:1. UMU-22214 - Psykosocial arbetsmiljö 15hp Dagtid, Distans, Halvfart (50%), Fristående kurs, Umeå universitet, Umeå

2. LU-23061 - Juridik: Nätburen kurs i arbetsrätt 15hp Dagtid, Internetbaserad distansunderv, Halvfart (50%), Fristående kurs, Lunds universitet, Lund

3. HIG-12200 - Arbetsrätt 15hp Blandade tider, Distans, Halvfart (50%), Fristående kurs, Högskolan i Gävle, Gävle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar