torsdag 22 oktober 2009

Färdigvävt i Vilhelmina!



Ja nu ska det packas för vidare färd söderut till hemmet på söndag. Det är färdigvävt här och jag kan summera 20 + 25 meter gardin och 12 meter ripsmattevarp finns upplindad på varpbommen. Sedan har det blivit lite grann vävt på vävstugan under mitt år här i Vilhelmina.

I kväll har jag packat en del för att underlätta söndagens flytt. Det är med blandade känslor som jag gör min sista arbetsvecka här, men gudarna ska veta att jag trivs jättebra. Visst har det funnits stunder då jag rivit mig i håret och funderat hur jag ska lösa vissa problem.

Idag har det varit jättelugnt på jobbet. 2 e-postmeddelande, 2 telefonsamtal och 3 besök, varav en arbetsökande. Lite skämt från min kollega att det kanske inte är lönt att fråga mig om vissa fördelar då jag är lite av en paragrafryttare och inte delar ut orättvisa fördelar. Min företrädare kommer tillbaka vecka 45. Två dagar har vi sedan tillsammans för att överföra jobbet tillbaka till henne. Jag är tacksam att jag fått prova på det här roliga jobbet lite mer än ett år i Vilhelmina, men ser fram att komma tillbaks hemma ett tag, (för evigt hoppas jag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar