söndag 29 augusti 2010

Sista båtturen!


Nu är sommarkalasen definitivt förbi, efter en halv jobbardag på ön åkte vi hem, för vidare färd ut med båten till favoritrestaurangen till våra allra bästa vännerna som bjöd på en utsökt middag med trevligt sällskap.
Vi hade tur med vindarna och kunde övernatta i vår allra ljuvligaste bostad, båten där vågorna vaggades oss till sömn.
Det blir ingen fler båttur i år, då båten ska upp på landbacken så fort maken fixat båtvagnen. Som summering, är jag mycket tacksam över den lilla båtsommar som vi haft.

2 kommentarer:

  1. Hej där!

    Såg Dina rader hos Elisabet så klickade mig vidare.

    För oss blev det 6 st övernattningsnätter i båten denna sommar. Borde varit fler men när vädret var som bäst då var vi på bilsemster och när vi åter var hemma och kunde åka båt så var det blåst och regn...

    Men de långturer vi hann med var så härliga!

    Kanske kan det bli någon mer natt i båten om höstvädret tillåter. Båten brukar ligga i tills i början av oktober här.

    SvaraRadera
  2. Hej i oktober brukar första snön falla och då är det kallt och bistert att ta upp den och spola den ren. Visst kan det bli fina höstdagar ochså men jag älskar att springa i svamskogen på hösten och bara varannan helg hemmavid så brukar det inte vara svårt att välja aktivitet.

    Jag tror att vi har leget i båten ca 5-6 gånger. Midsommarhelgen på Malmön så brukar vi, maken och jag inte rymmas i stugan och sedan blev det en gång vid bryggan i Näske och en sista gång i Hålviken hos bästa vännerna.

    SvaraRadera