tisdag 28 december 2010

Adjö kära vävstuga!


Nu är det färdigvävt och färdigvarpat på vävstugan här i Vilhelmina. Båtgardinerna är nedklippta och följt med maken vidare till fjällparadiset. Ikväll har jag varpat varpen till filtarna, då jag tror att vävstolen med toftsgardinerna snart blir tom och då passar det bra att dra på filtvarpen i den. Jag har svårt att förstå att inte fler nyttjar vävstugan där det finns så mycket roligt att väva.
Jag måste se till att ha mycket att göra nu när jag blir arbetslös till veckan, då jag känner mig själv ganska väl. Som det varit tidigare har jag nästan klättrat på väggarna innan jag anpassat mig till den lugna tillvaro som arbetslös.
I morgon blir det tvätt, packning och städning innan flyttlasset går på torsdag, och gissa hur gärna jag skulle följt med maken upp till stugan redan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar