fredag 15 april 2011

Rapport från en fjälldal!


Nu är vi här efter att ha lyssnat på en talbok i de 37 milen upp hit. På släpet ligger den nyinköpta ackumulatortanken som ska in i bastubyggnaden för att koppla på värmesystemet. Efter att ha inmunderat en butiksinköpt fryspizza så känner jag mig som en spärrbalong.
Råken i sjön har gått upp ordentligt och isen på sjön ser blöt och svag ut. Det är ganska lågt i tak och temperaturen visar + 4 nu på kvällen, och då funderar jag om snöskotersäsongen är över för i år. Smällkalla nätter och soliga dagar önskas, men av väderprognosen att döma så lär jag inte få min önskan uppfylld.
Vårt påsknöje brukar vara att åka på snöskoter mellan fjälldalarna och äta gott hos tjocka släkten dit jag kan räkna mig själv numera.

1 kommentar:

  1. Hahaha .., jaså, du räknar dig dit? Välkommen i gänget.

    SvaraRadera