söndag 3 juli 2011

Första målningsvarvet!

Tre och en halv timma tog målningen av grundvarvet på finbyrån, men jag är jättenöjd då färgen är mager dvs mer balsamterpentin än linolja och drar in jättebra i träet. Det ser ju ganska fint ut med vitt, och kanske får den bli i den färgen tills jag hittar på någon annan färg.

Torkar den så här bra som den gör nu så kanske jag kan måla på andra varvet redan i morgon kväll, och har jag tur så räcker det med ett varv till, utom inuti då jag ska måla hyllorna så det ser ut som breckiamarmor. Jag har gått igenom mitt förråd av beslag och tror att jag använder originalbeslagen.

Det gäller att passa på att ockupera makens revir när han är borta, för på tisdagskväll kommer han hem och då har jag knappast tillgång till garaget  förren han åker på sin nästa resa till Afghanistan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar