tisdag 9 april 2013

Sy en klänning av det här?

Vi hade vår vävkväll i vår gemensamma vävstuga i Vik i går kväll. Ibland brukar vi ta med oss det vi vävt hemma och visa varandra. Inga-Britt hade vävt ursnygga gardiner i hellinne och tagit med sig för att visa oss och det är nästan så man får habegär. Jag tog med den bit som blev över efter jag sytt gardinerna till bastubyggnadens relaxrum. Och på skämt sa jag att man kanske ska sy en klänning av det här.
Och jag fick medhåll men rådet att sy en annan klänning att ha under, och från ett skämtet så börjar jag fundera på att kanske skulle det kunna bli en sommarklänning av tyget, och självklart så måste det bli ett foder till plagget, men har lagt in tyget i skåpet igen tills jag funderat mer över om det kan bli ett klädprojekt av tyget eller inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar