fredag 26 juli 2013

Härliga Ulvön!

Idag lämnade vi stugan på Malmön för en färd söderut till en annan ö, Ulvön som även kallas Bottenhavets pärla.
Vi har ätit en god middag med choritzokorv och stuvad potatis med ett gott vin till. Jag älskar båtlivet, fast jag är uppvuxen i en fjällby, men faktiskt så liknar fjäll och hav varandra. När det är fint väder är det underbart, och när det är oväder så vet jag inte om jag fördrar en fjälltur eller en båttur då båda delarna är lika hemska. I kväll är det en underbar fin kväll här och jag riktigt längtar till att vaggas till söms av de stilla vågorna.

2 kommentarer:

  1. Det är en fantastiskt fin ö. Där var jag varje sommar under min uppväxt på gymnastikläger och många minnen finns kvar. Ha en fortsatt skön sommar. //Malin

    SvaraRadera
  2. Och där tillbringade mina systrar många somrar i sin barndom, hos sin moster och morbror, Helga och Dag.

    SvaraRadera