onsdag 16 april 2014

Tidsoptimisten..................

Jag trodde i min enfald att vi skulle hinna klä sofflocket med det tyg jag vävt på vävstugan i stan,
men ack nej, det hinns inte med innan vi åker upp till fjälls. Maken som bar ner växterna från övervåningen frågar hur jag har tänkt mig när vi skall bygga ut i sommar och menar att jag kommer att få det jobbigt när jag ska flytta bort alla vävgrejer från rummen på övervåningen. Men jag tar det lugnt och drömmer om en ny linneväv i min Bergå Savonia och har idag gjort ett inköp av grov linnemattvarp som kommer att bli så fin i dom kommande planerade yllemattorna, som jag har inslaget till.
Jag har vävt tyg till kuddar till soffan, som inte heller är färdigsydda, men bandvävstolen som jag väver toftsar till kuddarna ska få följa med till fjälls, för hur ljuvligt är det inte att sitta i bastubyggnadens relaxrum och väva band.

2 kommentarer:

  1. Jag känner inte igenriktigt rullarna? Var har du köpt dessa ifrån? Är bara nyfiken för jag har inte vågat köpa från något annat än Holma och de är rätt dyra. Ha en skön Påsk i fjällen,hiooas ni får ett vackert väder. Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hej jag skulle köpa dom på nätet på den här adressen, http://www.countrybymail.se men så upptäckte jag att företaget finns i vår hemstad Örnsköldsvik.

    Ha en fin påsk
    Kram Barbro

    SvaraRadera