torsdag 23 april 2015

Idag....................

Idag så har vi tagit ett sista farväl till min svåger, tillika makens storebror som gått till den sista vilan. Det var en liten fin tillställning i Arnäs kapell med bara de närmaste närvarande. Jag tycker så oerhört synd om min svägerska som är jämnårig med mig, som kunde ha haft några fina år som pensionär tillsammans med sin make. Så blev det inte, men som tur har dom två fina söner som kan underlätta livet för henne.
Jag själv har haft trådarnas krig på morgonen och är inte bra vän med det vackra lingarn som jag tog hem från vävstugan för att få upp på koner. Efter begravningen så var det bara att åka hem och byta om från svartkläder till våra vanliga och sedan köra upp till Vilhelmina för att hämta bilen som varit på reparation där.
Vi har haft en hyrbil sedan i fredags och det känns skönt att sitta i vår vanliga Volvo igen. Nu är vi i stugan och jag har tagit en bild från altanen och ser att det snöar i Kittelfjäll, och sol här i Borkan och när maken ser på hockey så ska jag skeda väven i min fjällvävstol, men så skönt att vara här igen, även om det inte var planerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar