torsdag 27 augusti 2015

Idag..............

Jag försöker hinna plocka de vinbär som är kvar, och på vägen upp till svartvinbärsbuskarna så såg jag två buskar med vita vinbär som jag glömt bort. Nu är halllonen som växte bakom ladugården plockade och ska bli hallonsylt. De vita vinbären ska frysas in och bli ett vitt vin så småningom och de svarta vinbären ska bli svartvinbärsjouce som vi alla i den här familjen tycker om.
Nu har regnet kommit och min vinbärsplockning fick ett hastigt slut. Katten Saddam har varit hit och ätit och jag tycker han är så stor, vacker och sällskaplig.

1 kommentar:

  1. Ovanligt att bli med katt hela två gånger utan att man valt det själv, haha...
    Jag hoppas förresten på jäääättemycket svartvinbärsjuice!! ;D

    Kram till dig, lilla mor!

    SvaraRadera