onsdag 11 november 2015

Plats för mattvarp............

Den här lådan har jag fått av dottern, och jag vet att den kom från ett väveri då det står sjuntorp på lådan som nu blivit grundmålad. Ägaren till väveriet var den nu avlidne Evy från grannbyn där numera dottern och mågen bor. Nu ska lådan fortsätta att gynna vävningen då jag ska placera mattvarp i den. Lådan har maken satt in hyllor på och det kommer att bli utmärkt förvaring för mattvarp som jag redan har och den mattvarp som kommer mot det silke jag skickat iväg.
En liten låda fick jag från vävstugan i stan och även den har nog kommit från en tidigare vävare. Lådan ska målas minst en gång till och få sin slutliga plats ovanpå hyllan som tidigare varit en låda.
Nu får både låda och hylla stå och torka tills dess vi kommer hem från fjällstugan om några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar