torsdag 7 januari 2016

Nyförvärvet...................

Så här års, när vi för några dagar sedan tog en härlig skogspromenad här uppe i skogen ovanför hemmet, vill jag vara ute mer. Nu har det kommit snö och då får man ta till andra redskap för att besöka den fina naturen här omkring. Jag sa till maken att jag borde ta hem mina skidor från fjällstugan för att åka här hemma. Så blev det inte utan jag gick in på en sait på facebook som heter "Nya Örnsköldsviks Köp och sälj" och hittade skidor, pjäxor och stavar som jag köpt för 400:- och ska hämta i morgon eftermiddag i stan.
Jag känner mig lycklig som snart har en skidutrustning här hemma och den som är uppe till fjälls får stanna där. Jag ska erkänna att jag är ingen vän av shopping, men hoppas att det här inköpet ska bidra till en lite sundare livsstil, för tänk så härligt när vårsolen börjar lysa och man kan åka skidor och skala apelsiner utan att frysa om händerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar