onsdag 17 februari 2016

Inför framtiden....................

Idag har jag läst min pensionsprognos och ser att jag överlever nog tills jag lägger igen ögonen för gott. Dagen ägnas också åt att förbereda för vårens festligheter och våra egna vanliga middagar. Köttet är stekt och ska frysas in för framtida middagar. Kanske blir det Tai-mat som mina hungriga släktingar vill ha till middag hos oss under påskhelgen i fjällstugan. Vårrullar finns redan halvfärdiga i frysen uppe till fjälls. Massor av kroppkakor ska det bli, som ska bli middag idag och i framtiden.
Jag tycker att det är bra att ha färdiga maträtter i frysen så jag får tid att göra andra roliga saker, som exempelvis odling och vävning. 

1 kommentar:

  1. Det är helt perfekt, vare sig man har bråttom eller hellre gör något annat än lagar mat, eller om Livet har ställt till så att tiden blir knapp. Färdigmat från egen spis, kan det bli bättre?

    SvaraRadera