tisdag 5 april 2016

På en gråmulen dag..............

Idag är det mulet här utanför och våra chiliplantor i köksfönstret växer så det knakar. Diskmaskinen är igång efter min kylskåpsrensing som jag har. Nu finns bara en choritzokorv, lite oxfile, några potatisar och en kall sås till kött och korv som jag har för avsikt att förtära nu de dagar som jag är gräsänka. I ugnen gräddas en makaronilåda av resterna från min kylskåpsrensning.
Själv så ska jag sätta mig i min köksvävstol och fortsätta skeda gardinvarpen. Jag vill så gärna ha gardinerna färdiga innan vi åker upp till stugan nästa gång. Där hänger fortfarande påskgardinerna uppe och även påskmattor och påskdukar pryder vår stuga.  
På vävstugan i Vik där jag var igår kväll håller jag på väva ripsmattor i milda färger som jag även skulle vilja ha färdiga innan vi åker upp till stugan igen.

Jag som gillar färg är inne i en ganska färglös period och har problem att välja handduksband till de glashandukar som jag vävt på vävstugan i Vik.
Jag är i valet och kvalet om jag ska varpa några bleka band eller använda dom här som kanske gör handdukarna lite roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar