lördag 6 januari 2018

Min exsvåger är död.......................

Jag känner en sorg när jag hört att min ex-svåger lämnat livet. Han var änkeman några år och jag har ett fint minne av honom. Han och hans två barn tillbringade ofta somrarna hos mig på ön, och när våra pojkar bråkade så tog han sin son och min med sig ut och fiskade med dom medan dom snälla flickorna stannade hemma hos mig och kammade sina (little) ponnys.

Det var en fin tid i mitt liv, men han var inte glad när jag träffade min nuvarande make. Lars-Gunnar eller Lars-Åke kallade han min make som heter Lars-Göran.

Men jag har ett fint minne av honom och nu när våra barn blivit vuxna och har egna barn så behöver ingen inte fara ut och fiska med bråkstakarna (våra grabbar Robert och Anton). Jag har ett fint minne då dom kom uppför backen till stugan och jag såg de lysande tänderna och ögonen hos grabbarna här dom höll varsin stor gädda som nästan var lika långa som dom själva. Tilläggas bör att båda våra grabbar är adopterade och mörkhyade och därför lysta ögonen och tänderna och ögonen på dom i den mörka sensommarnatten. Men lyckliga var dom och åt glatt av fisken när den var tillagad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar