onsdag 2 juli 2014

Vår framtida köksträdgård.................

Odling är ett av mina stora intessen, och efter att ha växt upp i Västerbottens lappmarker där det mesta som jag planterade frös eller inte hann mogna, så tycker jag nog att jag bor i odlingslandets Mecka, där det mesta går att odla. Sparrislandet är jag stolt över och nästa år så kan vi skörda fritt av den goda sparrisen. Nu så ska maken och hans Grävinna försöka att få till stånd det som ska bli vår framtida köksträdgård. I dom stora rören ska jag plantera egyptiska luftlökar och indiankrasse krasse som ska hänga ner på rören för att försköna vår trädgård.
Cementringen med kryddorna, ska få en fin och ärofylld plats i trädgården, och så småningom kommer fler rapporter från trädgårdsföljetongen allt eftersom arbetet fortskrider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar