fredag 21 november 2014

Stackars min lagvigde rumphållare...................

Ja, inte har han det lätt inte, min lagvigde stackars maken som nu har till uppgift att hålla i två varprumpor till veckan. Det blev ändrade planer i min köksvävstol efter att ha fått en ny ide från Vävspolen på facebok. Så då blir det pådragning av varp i min köksvävstol där jag ska väva tyg på 8 skaft och trampor som jag gjort tidigare, och kanske blir det några rutiga handdukar också.
I min Bergå på övervåningen ska det vävas lakan för att vi ska sova gott i framtiden.
Det är den här bilden som fick mig att ändra vävprojekt, för visst vore det fint att ha sådant här vid sidan av vävpallen så man slipper stiga upp och hämta vävredskap under den roliga vävningen.
Ock syr man påsen lite längre så blir det en utmärkt förvaring för mattskyttlar när man väver med trasor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar