onsdag 4 februari 2015

Pling i min mobil.................

Pling i min mobil och där i andra änden luren så presenterade sig en kvinna som fått mitt nummer av vävstugan i stan. Det var mattrasor efter hennes mamma och vi kom överens att jag skulle åka och hämta dom. Hennes systrar fanns på plats och hjälpte  till att fylla bilen. Nu är bilen tömd och alla 16 säckarna står i salen.
I morgon ska jag börja sortera trasorna i färg och kvalite och det jag inte själv använder ger jag till någon annan vävare.
En lycka för en trasnörd som jag just nu är, och idag tänkte jag väva ut en mattväv, men då jag hade så lite gröna trasor kvar så blev det inte av. Mattorna är nerklippta och jag ska snart fålla dom.
Jag tog med trasor till en dubbelväv som jag ska börja väva på, och sökte i morse vinröda trasor bland mina egna trasor utan att finna några, men efter att ha tittas i en del säckar så finns det lämpliga trasor till mattan i dubbelbindning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar