torsdag 14 maj 2015

Idag.......................

Idag var det tänkt att vi skulle sjösätta lillbåten och köra upp den till ön. Men det blåser kraftigt och vi har ingen lust att ge oss ut på ett blåsigt hav. Det får bli sådd och plantering istället, och jag upptäckte att jag hade slut på bokashiströ och det vill jag inte då jag tycker att bokashi-kompostering löst det mesta av vårt avfallsproblem.

Nu får vi snart bruna avfallspåsar från kommunen och vad jag ska stoppa i dom vet jag inte då vi inte får något matavfall över. Ni som är intresserad, läs mer om bokashi-kompostering här http://www.bokashi.se/sv/info/om-bokashi.html

Maken har åkt ner till hamnen för att göra det sista på båten och förhoppningsvis kommer vinden att mojna i morgon så vi kan sjösätta och öppna upp vårt älskade sommarparadis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar