lördag 10 oktober 2015

Här i vår lilla höststuga.

Dottern har varit här och vi gick en svamprunda här uppe i skogen och dom gula kantarellerna har vi njutit av till middag och trattkantarellerna ligger på tork innan hemfärd i morgon, Sängkappan som jag vävt blev inte riktigt som jag planerar då min planer var att rynka tyget till sängkappan. Men det räckte det inte till utan det blev ett sytt veck i varje hörn istället. Maken tyckte att det såg bra ut  och då får jag nog vara nöjd trots att jag ångrar att jag inte vävde tyget längre.
Men det är skönt att vara här i stugan, och nu återstår att färdigställa överkastet som jag vävt i korgflätningsväv, då jag planerar att virka en liten spets runt om. Linneryorna är färdiga och ska ersätta mattan som ligger i vårt sovrum just nu.

1 kommentar:

  1. Jag håller med din make.. Det ser bara bra ut det där, trots att det inte blev som du ville... Kram på er!

    SvaraRadera