måndag 11 december 2017

Snart jul......................

Julen står för dörren och jag ska erkänna att jag inte är särskilt förtjust i julen utan ser det mera som ett kommersiellt jippo. Nån gång i livet har jag tyckt om julen men sedan ett av mina barn blev svårt sjuk och en dag på jul så blev det spring i sjukhuskorridoren. En liten flicka hade dött, fast det var min son som stod på tur att lämna livet, men så blev han hjärt-transplanterad och så småningom även njurtransplanterad. Idag är han en vuxen man och och ska fira jul med oss i fjällstugan och jag är djupt tacksam över den fina sjukvård vi har.

Men ärret sitter kvar och jag tycker det är jobbigt med julen som jag tycker har tappat  sin mening och blivit ett kommersiellt jippo. Jag ska fira ljusets återkomst och se fram mot ljuset, för så underbart det är med sol och värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar