tisdag 2 januari 2018

Snart är julen slut hurra!

Jag måste erkänna att jag inte är särskilt förtjust i julen och det är svåra tråkiga minnen jag har. För länge sedan låg jag med min svårt sjuke son på sjukhuset. En kväll hörde jag spring i sjukhus-korridoren. Den julnatten dog en liten flicka, fast det var min son som stod på tur att lämna livet.
då han var jättesjuk. Men så småningom så sattes han upp på väntelista för ett nytt organ. Tack och lov! För så som 8-åring så blev han hjärttransplanterad och så småningom även njur- transplanterad. Idag är han en vuxen man och jag är så tacksam över den sjukvård vi har i det här landet. Men det var svåra år när han fick sina dödsdomar och därför tycker jag inte om julen som jag ser som ett kommersiellt jippo där folk förköper sig. Så det ska bli så skönt när helgerna är över. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar