tisdag 8 maj 2018

Nerklippt......................

Jag var i Vik och vävde igår och så blev min Elvira-duk nerklippt. Nu när jag lägger ut väven på golvet så vet jag inte var jag ska klippa isär delarna. Jag tänkte virka en liten uddspets runt om dukarna som ska få pryda vårt bord på midsommar som vi alltid firar i stugan på Malmön. Nu när jag sick saxat väven kom jag på att det får bli en hel lång duk som kan täcka båda borden som vi brukar ha på midsommar. Vi kommer att få fint främmande när min kusin dotter med barn som bor i Canada, kommer hit och då vill jag ha en fin duk på midsommarbordet. Och jag har bestämt att inte klippa isär duken då den kan få täcka två bord på ön då vi ofta är många personer vid festliga tillfällen. En liten uddspets runt om duken tror jag kan bli fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar