torsdag 19 mars 2009

Säng, säng, säng, sova, säng



Längtan till sängen har sällan varit större än nu. De sista dagarna har varit intensiva för att förbereda personal för nytt jobb med en brukare som kommer i morgon. Personalen är handplockad för att ge brukaren ett värdigt liv här, där denne hör hemma. Tåg och bussresa med 2 av personalen hit idag. De övriga 2 kör hem med brukaren i morgon och i morgonkväll kör boendet och arbetsgruppen igång. Jag tycker att förberedelserna har varit mycket mer är vad jag föreställt mig. Nästa vecka börjar rekryteringen av de övriga som skall ingå i gruppen, och jag håller tummarna på att en viss Erik söker en av tjänsterna. Vi får se, i morgon eftermiddag så hoppas jag allt blir färdigt med boendet.
Hem och packade om för vattengympa. det verkar som intresset minskar, för ikväll var vi bara 7 stycken i bassängen. Det är tur att vi är ensamma så ingen ser mitt sprattlande under musikens gungningar.
I morgon, ja då bär det iväg till ett paradis 14 mil nordväst om den plats jag befinner mig nu. Jag längtar och hoppas på sol och kanske blir det att ta fram grillen för första gången i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar