onsdag 23 september 2009

Första flyttlasset!


Efter en lång dag på jobbet och ett besök på vävstugan där det är träff varannan onsdag, är jag äntligen hemma. Idag känns det som jag fått jättemycket gjort, då jag kunnat verkställa en nödvändig avlastning för några trötta föräldrar. En annan verkställighet gick sämre då de visade sig att den tilltänkta personliga assistenten var allergisk mot brukarens husdjur. Innan jag gick hem så hade jag ordnat en ny personal som skulle åta sig uppdraget. En annan verkställighet gällde en ung psykotisk dam som skulle ha ledsagning till sin praktik. Samma unga duktiga assistent skall också bli kontaktperson till en ung funktionshindras kvinna. Det är sådant man blir glad över när det dyker upp så positiva arbetsvilliga unga personer. Likaså har jag hunnit fixa vikarier till alla brukare när vi skall ha arbetsplatsträff vecka 40 och 41. Det känns underbart bra att ligga så bra till i tid. Kanske det är lugnet före stormen, då den nya influensan snart är här och däckar en stor del av personalen. Men som ordspråket säger "man ska inte måla fan på väggen".


Jag har börjat packa för flytt av det jag inte behöver här längre. Om några veckor blir det riktig flytt och jag inser hur mycket jag dragit hit under ett års tid. Det lär bli flera packade backar innan jag är färdig här.


Godnatt kära ni

1 kommentar:

  1. Först fick jag det till att du behövde flera billaster för att tömma det där lilla kyffet. Tänkte att det kan väl inte stämma. Men okej, backade bilar och backade laster är ju inte riktigt samma sak då... =)

    SvaraRadera