torsdag 24 september 2009

Norrlänning!


Norrlänning är jag och hamstrare som andra. Har jag bara frysen full, pärkällarn fylld och ved så vi slipper frysa är jag ganska nöjd.
Dagen på jobbet har varit en trötter dag med hygienutbildning på förmiddan och ekonomiutbildning på eftermiddan, då jag behövde tänstickor för att hålla ögonlockna öppen trots att det var jätteintressant. Sedan en trötter bilfärd på 25 mil hemåt, då jag var en livsfarlig bilförare.
Hemmavid så var det dags att känna på de norrländska generna och ta han om älgköttet som en god vän förärat oss. Nu är allt packat och jag tackar gud för köttkvarnen och tryckkokaren som jag just nu kokar älgköttbenen i. Maken malde och jag packade och vi kan nu lägga oss, och känna oss trygga inför vintern. I morgon kommer våra goda vänner förbi för mellanlandning innan vidarefärd söderut, vi funderar vad vi ska hitta på för dom-


Godnatt kära ni " I morgon behöver jag inte kliva upp så tidigt som jag vill" underbart..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar