torsdag 8 april 2010

Första lagade middagen i Vilhelmina!


Idag har jag gjort något mycket ovanligt här i Vilhelmina där jag jobbar under veckorna. Jag har lagat mat, och kom på att det har jag aldrig tidigare gjort när jag arbetat här på kommunen.
Förra vändan mellan september 2008-november 2009 så bodde jag i en liten etta där det fanns en spis men ingen fläkt. Att laga mat där var som att laga mat i sovrummet, och därför blev det aldrig av.
Storkok varje helg har det blivit för att räcka till maken hemma och mig själv här på veckorna. Den här 3 månadersvändan när jag jobbar här så bor jag betydligt bättre med ett riktigt kök. Men av någon anledning har jag kört samma stil som tidigare tills idag, när jag bara har en vecka och en dag kvar att jobba här innan mitt lilla flyttlass packas i Volvon med färdriktning söderut.

När jag började här i januari var jag fast besluten att leva sunt och göra blomkålsmos som ersättning för potatis. Men som allt annat så blir jag trött på saker som det blir förmycket av och till sist så står blomkålsmoset mig upp i halsen. En del såser och skinka blev kvar efter helgen och då passar det bra med en frys och kylskåpsrensning.


Det här blev nog första och sista gången jag lagar mat här i min ensamhet och fortsätter att använda micron till mina matlådor, den tid jag har kvar att jobba här.
Det är blomkålslåda och stekt potatis som förevigats på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar