tisdag 9 november 2010

Burr, burr ,burr!


Burr va kallt det känns när man inte är van vid kylan. -14 grader ute och utkylt både i vävstugan och i min veckopendlarlägenhet. Några centimeter till har jag vävt på min vilda linnerya och här försöker jag pinna på och väva färdigt brickbanden med de pussande fiskarna som ska bli hankar till handukarna jag vävde tidigare i höst.
Jag har ljuvliga planer för helgen då vi planerar att åka till vår lilla stuga vid Skulesjön. Då trattkantarellerna antagligen är översnöade så får det bli inneaktiviteter i stället. Min plan är att jag ska ta med symaskinen och fålla handukarna i spraket från elden i vedspisen och öppna spisen och med en en vacker utsikt över sjön, som såg ut så här när vi sist var där.
Tänk att eld och vatten är så gynnsamt för själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar