måndag 1 november 2010

Färdigväv filt och snöskoterinköp!


I kväll har jag varit på vävstugan och vävt färdig filten i kaningarn, Nu hoppas jag på att få väva en filt till innan jag slutar här vid årsskiftet, men vi får se hur många filtar varpen räcker till.

Och vet ni vad! Det blev ett snöskoterköp idag. En touringskoter med fyrtaktsmotor, visserligen var det fjolårsmodellen, men då blev priset därefter, och en skoter blir gammal den också.
Det ska bli spännande att prova nyinvesteringen som har uppvärmd dyna och handtag. Så nu är det slut på utkylda rumpor. Åren går fort och jag hoppas vi kan använda denna lika länge som den vi köpte för 15 år sedan, i så fall blir den här den sista vi köper?

Det är bara en sak jag funderar på om det inte blir för trångt i garaget med 2 skotrar och 2 pulkor, så kanske det blir att tänka på en eventuell utbyggnad.
Hur som helst ska det bli ljuvligt att susa fram över fjällvidderna på den här makapären.

2 kommentarer:

  1. Jo visst är det. Jag ser fram mot skotersäsongen som vi brukar starta vid sportlovet då Gärdins brukar vara med ossi fjällparadiset.

    Kram från mamma

    SvaraRadera