tisdag 3 januari 2012

Åter till vardagen!

Härligt är det när vi nu är på rätt sidan av året. Jag har som tidigare nämnt att jag inte är särskilt förtjust i julen då jag tycker att den har blivit ett kommersiellt jippo som tappat sin ursprungliga mening, jag menar då den kristliga som försvinner allt mer för att lämna plats för den köp och säljhysteri som råder vid juletid. Nu vet jag att det är många som tycker om julen och behöver inte försvara sin åsikt.

Igår började vi läsa alla tidningar, men hann inte mycket förren strömmen for, som under natten kom tillbaka.
Jag har varit ute och kört på morgonen och väglaget är fortfarande hemskt. Att köra på E4:an var som att köra på ett tvättbräde. Jag ska ut och köra igen under dagen då jag bland annat ska hämta mina nya glasögon. Glasögon ja, det känns inte särskilt bra, då jag haft glasögon i hela mitt liv tills jag gjorde en Lasixoperation för 5 år sedan. Jag var tidigare så närsynt att jag målade mascara på spegeln och såg inte vem som låg i sängen bredvid mig. Nu tycker jag att  jag ser dåligt både på nära och långt håll och beslutade därför att kolla synen och blir därför glasögonorm igen men slipper de tjocka flaskbottnarna jag haft tidigare i livet.
Här hemma så fortsätter vardagssysslorna som tvätt disk och upppackning och jag ser fram mot den framtida tvättstuga som ska  inrymmas i tvättrummet i bastubygget i fjällparadiset. Då behöver jag inte dra hem smutstvätten som blir däruppe.
Jag var inne och kollade på kursen och tentamen läggs ut i morgon så då blir det plugg för hela slanten. men idag så ska jag unna mig några timmars vävning som är mycket roligare än hushållsarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar