fredag 9 augusti 2013

Ett blått brickband.....

Vi åkte från stugan i morse, och trött som jag är så börjar jag dagen hemma med att trä brickorna i bandvävstolen, då jag är nyfiken på hur banden ska ta sig ut och om jag gjort samma misstag som tidigare så banden blev för breda för att bli hankar till mina vävda handdukar som belamrar strykbrädan i syrummet.
Jodå bredden är bra och dom ska bli hankar till dom här handdukarna som jag vävt i vävstolen som jag hade i stugan på ön.
Dom bör även passa till de kökshanddukar i marin stil som jag ska dra på i min fjällvävstol när vi  åker upp nästa gång någon gång i september. Men idag ska det bli brädmålning innan vi i eftermiddag styr Volvon upp till dottern med sambo som bor i Rödåsel. Sedan i morgon blir det att gå på Nolia i Umeå, och sedan ner till ön där vi ska äta kräftor med familj och goda vänner. Pajer och efterrätten är färdiga och står i kylskåpet på ön, så det är bara en sallad som ska göras innan gästerna anländer med båt eller bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar