tisdag 26 november 2013

Kalas igår och kalas idag..................

Igår skippade vi vävningen utan åt tillsammans hos Maud och firade en av våra vävkompisar som fyllt jämnt. Hos Maud såg vi den här fina mattan, och som vi undrar om någon har en vävnota till.
                      
I eftermiddag så ska  vi tacka av vår snälle knivlärare hos min granne Gun och äta tillsammans. Vi har knytkalas och på min lott står stekt lax och potatis. Kosmoli ska pryda laxen och så ska jag göra en kall yoghurtsås till. Potatisen är skalad och färdig att kokas och jag ska snart ringa till grannen och fråga om jag ska koka den hemma hos mig eller grannen. Det känns både sorgligt och skönt att sluta, men inget kan vara för evigt.

1 kommentar:

  1. Ja, denna ripsmatta kräver 8skaft tror jag. Om du vill kan jag göra en solvnota på den. Maila mig gärna i så fall. God fortsättning på början till advent. Nu ska här ljusstakarna komma fram. //MalinSj

    SvaraRadera