onsdag 12 februari 2014

En längtan..................

Jag längtar så tills jag får tid att fortsätta med min linnerya. Det är så rogivande att sitta och klippa, knyta och slå in några inslag mellan varven.
Det går inte fort, men med ett ganska entonigt arbete så hinner jag tänka och planera under tiden. ca 125 cm av den första mattan är färdigvävd, men då jag har mycket material så tror jag att det blir tre mattor.
Jag fann dom här linnesniljorna bland mitt garnlager, så en tredje lite färggladare matt med inslag av dom här fina linnesniljorna kan det bli, då jag har mycket av det vita linet att blanda upp med.
En dröm för en skapande lustfylld bloggmadam. Men nu vänta ett tråkgöra, då jag ska börja med redovisningen av sonens papper då jag är förvaltare till honom.

1 kommentar:

  1. Vad otroligt vackert. Bilden av alla de vackra lintrådarna, gjorde att jag nästan börjar funderar över att väva rya. Hanna

    SvaraRadera