torsdag 1 maj 2014

Sjösättning..........................

Idag blev lillbåten sjösatt och vi tog en gropig tur upp till stugan på Malmön.
Färden tog som vanligt ca 40 minuter och vi mötte bara en segelbåt på vattnet. Det kom en snöskur över oss och jag är tacksam över akterruffen, och maken tyckte synd om seglaren i snöovädret. Stugan ligger där, och så förväntansfull jag blir inför sommaren.
Tvätten hänger kvar i härbret,
och i köket har mössen hälsat på.
Min vävstol på övervåningen står där och väntar på att bli färdigsolvad.
Vårt nya skithus har inte blåst omkull, men behöver tömmas och städas ordentligt innan jag lägger in den nyvävda mattan i dubbelbindning.
Det känns så bra att allt ser ut som vanligt och jag älskar stugan på ön och havet, och är så glad att vi köpte stället för 28 år sedan, där livet är så njutbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar