fredag 2 maj 2014

Spännande värre..................

Jag har Bokashi-komposterat sedan i höstas och nu kommer stundens allvar, när jag nu tömt dom två första Bokashi-hinkarna.  Jag ska så Morötter och Palsternackor i pallkragar och det blir spännande hur min odling kommer att fungera.
Ni som är intresserad av bokashi-kompostering så klicka på  länken så får ni mer information.http://www.bokashi.se/
För mig som är lite lat så passar det mig utmärkt. Jag har en liten hink i diskbänksskåpet och när den blir full så tömmer jag den i en Bokashi-hink och strör sedan på lite av det bokashi-strö som följer med. Vätskan som jag tappar ur kranen, brukar jag späda ut och vattna blommorna med. Och nu så har innehållet förpassats till odlingarna. Fyra hinkar räcker för vårt lilla hushåll på två personer, men en hink ska få följa med ut till stugan på ön där vi oftast är fler personer och får en större mängd avfall. Jag skryter gärna med att vi har mycket lite sopor och tömmer soptunnan ungefär 4- 6 gånger per år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar