tisdag 12 augusti 2014

Ändrade vävplaner...................

Jag har varit på vävstugan i stan idag och vävt mattorna i rosengång färdigt, och även hunnit med att väva tre stycken disktrasor, och då kommit till ett nytt beslut.
Jag har gått igenom mitt garn-förråd och hittat fyra nystan av lingarn 16/2 och beslutat varpa en egen disktrasevarp i morgon och sedan dra på den i min köksvävstol. Jag vill ha mina disktrasor i hellinne och då jag har jättemånga linspolar och små rullar av lingarn så känns det bra att göra något användbart av mina linrestgarnet. Så i morgon så får garnrullarna följa med till stan för att bli en varpfläta till disktrasor. Hemvävda disktrasor borde bli en bra gå bort present till nära och kära, samtidigt som, jag vill ha fina disktrasor i hemmet, båt och stugor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar