lördag 16 augusti 2014

Med hundöron och ojämna kanter........................

Nedklippta och knutna är mina trasmattor som jag vävt på vävstugan i stan. Jag blev lite förvånad då mattorna är exakt lika lång då jag bara vävt på känn.
I mattorna finns jeans och blåblusen, förkläden och bomullsskjortor, Nattsärkar och flanellskjortor. Några lakan har slagits in i väven och mattorna är 100% återvinning av gamla textilier av bomull. Jag har fått de flesta trasorna från olika personer som slutat väva Men jag tycker faktiskt att det är lite charmigt med hundöron och lite ojämna kanter, då dom påminner om min mormors mattor.

Var ska du ha dom? Frågar maken, och det vet jag inte, bara att dom skulle passa bra till det vackra gamla blå mjölkskåpet som står på logen hemma.

1 kommentar:

  1. Visst är det roligt att återvinna! Jättefina mattor också för den delen. Trevlig helg!

    SvaraRadera