onsdag 4 februari 2015

Bara tre små bomspröt.....................

Jag hade planer att dra på ett brickband i bandvävstolen som mina vävinnor på vävstugan i stan skulle få väva. Dom har vävt handdukar och då tycker jag att även hankarna ska vara hemvävda. Pussande fiskar ska det bli och borde passa på det som kommer att blötas ner. Men så blir det inte ännu då jag bara hittar tre små bomspröt och får vänta till helgen då maken kommer hem och kanske kan offra sig och såga till några fler små bomspröt.
Jag vet att jag har en liten burk med små bomspröt, men tycks komma ihåg att den andra bandvävstolen är uppe i fjällstugan, och då är säkert burken med bomspröt på samma plats.

1 kommentar:

  1. Sådant känner jag väl, leta efter vävredskap eller garn här i Tyskland och sedan kommer jag ihåg att det jag söker ligger i huset i Virserum. :-(

    SvaraRadera