torsdag 17 december 2015

Min sjuka eller åkomma..................

Jag har en sjuka, att jag vill göra allt från scratch, eller från början. Kanske beror det på min barndom där mina föräldrar var småjordbrukare och tog tillvara av det vår fader hade att erbjuda. Inte var slakten rolig, men jag har aldrig  provat på att svälta. Jag är lycklig om jag känner grisen som jag ska äta och känner mig trygg när potatiskällaren och frysboxarna är fyllda. Odling är roligt och jag skulle önska att jag vore självförsörjande på grönsaker. Jag vill väva allt till hemmet och sova i mina egenvävda lakan. Ibland tycker jag att jag är konstig som inte tycker om shopping utan vill göra allt själv. Jag blandar min egen målarfärg och står ut med den långa torktiden. Pastan gör jag själv som idag ligger persiljepasta på tork. Kalla mig knäppgök eller något annat, men det är roligt att odla, laga mat och väva och var är det då för problem.

1 kommentar:

  1. Inga problem när tiden och orken räcker. Fantastiskt att det finns såna som du!ellem

    SvaraRadera