lördag 26 december 2015

På gång här i fjällstugan..................

Jag försöker att nyttja tiden här i stugan med att färdigställa det jag tidigare vävt och nu ska det bli badlakan. Badlakanens slutliga plats har jag inte bestämt, men kanske så får dom bli kvar här i vårt fjällparadis där vi har en bastubyggnad.
Brickbanden "Pussande fiskar" trasslade till sig och därför klippte jag ner banden och kan konstatera att dom borde räcka till de sex ofärdiga badlakanen som jag vävt på Ödbergska gårdens vävstuga i stan. Det känns bra att få saker och ting färdiga då det jag vävt har en tendens att bli liggande ett tag innan dom färdigställs.

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det skönt att få saker och ting färdigställda... Jag håller som mest på med ljusstakar och annat här... Vill inte ha en massa träklossar liggandes överallt, haha...
    Kram till dig mor!

    SvaraRadera