fredag 12 augusti 2016

Här i lilla stugan...............

Jag tog bilen hit och maken kom med skogstraktor och vagn för att ta hem virket han fällde förra gången vi var här. Jag själv tog en liten tur runt stugan och såg några små kantareller som jag tror vi sparar några dagar till.
Vi har ätit en god fiskmiddag och handdisken är är avklarad och jag tänker på hur bra jag har det som får vara i detta underbara enskilda ställe där vi kan bada naken i sjön om vi vill utan att några ser oss. Det var makens föräldrar som byggde stugan och när jag läser dagboken som min svärmor skrev så var hon mycket lycklig över denna stuga som min svärfar byggde av den ladugård som rasat efter en hård snövinter. Det här är en jordbruksfastighet som min svärfar köpte under 60-talet. Men så skönt att vara här och jag har gått en runda och sett att några små kantarellerna. Jag glömde stövlarna hemma, men åker hem i morgon förmiddag och hämtar stövlar, tidning och matar katten Saddam 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar