tisdag 16 augusti 2016

Snart så.....................

Jag tog hem några härvor lingarn från vävstugan för att bobina upp med hjälp av min fantastiska maskin jag har i källaren. Men där gick jag bet, då det vackra lingarnet bara går av när jag ska försöka få upp det på koner och tog därför ett annat beslut att nysta upp garnerna för hand och är på gång med den sysselsättningen. Sedan ska nystanen placeras i en liten hink med hål i locket så det går att spola upp spolar av garnet.
Mina planer för garnet är att väva disktrasor och använda garnet sammanspolat med annat lingarn till inslag i disktrasorna. Garnet är tunt och vackert och borde användas på bästa sätt även om det är skört. På fredag så tror jag att jag har nystatt färdigt och damerna på vävstugan kan väva något fint av garnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar