torsdag 2 februari 2017

I en färdigställande fas.........................

Jag är en ivrig vävare och saker och ting som jag vävt har en förmåga att bli liggande innan jag tar tag i och färdigställer mina vävda ting. Nu när vårsolen börjar lysa vill jag ha fint i vårt sy och strykrum och inga ofärdiga ting på symaskinsbänken. Nu blir det som ska sys på maskin inte färdigt då symaskinen krånglar ordentligt. Jag får invänta tekniske maken som får titta på den och kanske måste vi lämna in den för reparation.
En blå matta hann jag sy färdigt innan symaskinen la av och jag hoppas inte den la av för gott då jag är väldigt beroende av den då vi lappar och lagar våra kläder tills den inte går att laga längre och då kallar jag det den slutliga förgängelsen när inget mer går att göra än att klippa mattrasor av det lilla som finns kvar av kläderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar