lördag 3 december 2011

I dag i fjällparadiset.......................

I dag blev julköttbullarna gjorda och ligger nu i frysboxen för att förtäras under julhelgen.
Sofforna och linneryan är på plats, men bordet glömde vi hemma.
Julstjärnorna är på plats för att lysa upp vår bastubyggnad i decembermörknet.
Skåpet har fått beslag, men utrymmesoptimist som jag är så ryms ingen liten ripsmatta mellan soffan och väggen, som jag planerat. 
Lilla hyllan med Atolljustakarna är på plats, och jag känner mig så nöjd över den.
Sofforna är loppisfynd som jag köpte för några år sedan och trodde att som skulle passa i sommarstugan, men så icke. Spegelbyrån är sommarens impulsköp på loppis då jag skulle köpa skålar till sommarstugan.
Atollljusstakarna och konsollerna är traderafynd och linnerryan har jag knutit under 26 kvällar i Vilhelmina vävstuga när jag jobbade där. Hyllan till Atollljustakarna har snickare Stig gjort och även höstolarna som inte finns på bild.

Jag tycker att det är så bra med loppisfynd som spar både pengar och miljö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar