måndag 5 december 2011

Utrymmesoptimisten

Jag kan öppet erkänna att jag är tidoptimist, men är numera även utrymmesoptimist. Jag har målat vedlådan och soffan för att dom ska passa in i hallen i bastubygget som vi håller på med i vårt fjällparadis. När vi burit in möblerna så kom sanningen fram att vedlådan var så stor att dörren till tvättstugan inte gick att öppna helt.
Jag har vävt ripsmattor till bastubyggnadens hall och relaxrum och tänkt att två av ripsmattorna skulle ligga på var sin sida vid soffornas baksida. Men inte ryms den här lilla mattan bakom soffan, framför spegelbyrån inte.

Vedlådan och den lilla ripsmattan fick därför följa med hem igen. Vedlådan ska tillbaka till sin lagringsplats tills jag funnit något nytt användningsområde för den. Ripsmattan skall tillsammans med en längre pryda vårt sovrum här hemma. Jag funderar om kistan kan bli förvaring för oklippta mattrasor i min förhoppningsvis framtida vävstuga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar