tisdag 25 juni 2013

Igång......

Nu har jag kommit igång  med mattväven i min Bergå Savonia, och så roligt det är. När jag köpte vävstolen från en person i Åsele så satt en mattvarp i som var solvad i tuskaft.
För att få lite mer effekt så knöt jag upp en liten extra mönstertrampa som går över två trådar i varpen. Min kusin Anna från Canada vävde den första mattan och nu är den andra på gång, och jag tror att det blir bara en matta till.
Jag har varit upp  i ladugården och letat trasor, men inser att jag har noll koll på de trasor som jag klippt de senaste åren, och de trasor som jag har i ett förråd i stan ska jag ta hem och en solig dag ta ut allt och sortera upp min mattrasor i färger. Det är svårt att slita sig från vävstolen , men har ju mina plikter att måla fasadbräder som så småningom försköna vårt hus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar