onsdag 14 augusti 2013

Idag.....

Idag har målarkläderna tagits av och någon pensel ska inte vidröras under de närmaste tio dagarna. Idag har dom vita brädorna fått sitt slutvarv, och jag blev bönhörd, då färgen räckte precis.
Penslarna är tvättade och får ligga på tork tills dess vi kommer hem igen.
Och jag fick nästan en chock när jag öppnade telefon och såg dom missade samtalen som inkommit under min målning.
Jag han faktiskt skörda ärtorna och fick då användning för den fina skördekorg som jag köpte på trädgårdsmässan i våras.
Nu är ärtorna förvällda och ska bara kallna innan jag fryser in dom.
Här hörs hammarslag som låter som ljuv musik och det går fort för snickarna, och det är så spännande att se förvandlingen här hemma.
Men snart så kommer maken hem  och förhoppningsvis så hinner vi städa bilen lite innan vi styr Volvon med våra vänner ner till min syster som bor utanför Alunda i Uppland. I morgon så flyger vi till Edinburgh och blir där tills på lördag då vi kliver på vår hyrda flytande farkost i Laggan. Bloggandet får vänta tills vi kommer hem, om jag inte hittar något internetcafé någonstans efter kanalen, men härligt ska det bli att slussa igen då det är några år sedan vi hyrde båt och åkte Göta kanal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar