måndag 7 oktober 2013

Min svaghet.....................

Idag har jag varit på en trevlig affär som heter specialbeslag som ligger på Färgfabriksgatan 3 här i Göteborg. Jag har som tidigare nämnt att jag är mycket förtjust i gamla skåp och till detta faller min svaghet för vackra beslag som dom här.
Jag saknade ett beslag till ett vackert mjölkskåp som vi har på logen hemma. Tyvärr så fanns det inte utan jag fick tag i ett liknande som får duga. Men hemma har vi två vitmålade skåp som ännu inte fått några beslag och skåpet som jag fått av dottern och som jag ännu inte hunnit börja på behöver beslag även det, liksom några av lådorna under vävpallarna som snickare Stig gjort, saknar beslag. Det finns så otroligt fina saker i denna butik så jag vill ha mycket mer, men som ganska pank bloggmadam just nu så blir det inte mer denna resa.
Jag sitter här ensam i mitt hotellrum och ser husen utanför och är så lycklig att jag slipper bo här i trängseln, utan bara behöver komma hit i samband med årskontrollerna efter sonens hjärt- och njurtransplantation. Då kan det vara trevligt att åka till beslagsbutiken, äta gott på restaurang Gyllene Prag och hälsa på systerdottern som vi ska göra i morgon kväll,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar